Søg

Yoko Ono beder danskerne fotografere sine værker

Vores aktuelle udstilling YOKO ONO TRANSMISSION kan ikke blot opleves på Kunsthal Charlottenborg, men også rundt omkring i det danske bybillede. Yoko Onos værker har nemlig indtaget billboards rundt omkring i landet, og kunstneren opfordrer danskerne til at bidrage til udstillingen ved at fotografere værkerne. De bedste fotografer belønnes med et kunstværk af den japansk/amerikanske kunstner.

I et samarbejde mellem Kunsthal Charlottenborg og AFA JCDecaux indtager den verdenskendte japansk/amerikanske kunstner Yoko Ono 900 billboards over hele Danmark. Siden november har værkerne “DREAM”, “FEEL”, “FLY” og “Open Window” kunnet opleves på billboards som del af den aktuelle udstilling YOKO ONO TRANSMISSION, og netop denne uge er 600 nye billboards blevet indtaget rundt omkring i de danske byer.

Samtidig beder Yoko Ono danskere i hele landet om at bidrage til udstillingen på Kunsthal Charlottenborg ved at tage billeder af hendes værker og det sted, værkerne bliver vist. Yoko Ono ønsker, at billederne bliver sendt til Kunsthal Charlottenborg, hvor vi herefter vil vise et udvalg af fotografierne på vores hjemmeside og sociale medier.

Derud0ver vil de bedste fotografier blive vist på Yoko Onos egen hjemmeside www.imaginepeace.com, og de bedste fotografer vil blive belønnet med et eksemplar af det Yoko Ono-værk, de har taget et billede af.

Billeder af Yoko Onos værker samt navn på fotograf og placering af billboard skal sendes til kommunikation@kunsthalcharlottenborg.dk.

YOKO ONO TRANSMISSION
I udstillingen YOKO ONO TRANSMISSION kan man gå på opdagelse i Yoko Onos værker, der er skabt direkte til massemedier.
Udstillingen giver et overblik over de mange grafisk smukke og tankevækkende budskaber, Yoko Ono gennem tiden har formidlet kunstnerisk.

Den aktuelle udstilling fokuserer på hendes publikationer, tryksager i bred forstand, og på, hvordan Yoko Onos kunst er blevet transmitteret via massemedier. På udstillingen kan man bl.a. se de originale War Is Over-plakater og sjældne pladecovers eksempelvis fra det tidligste Plastic Ono Band-materiale.

Ideen med udstillingen er også at reaktivere værkerne og vise dem, som de oprindeligt er tænkt. Derfor vil man ud over udstillingen på Kunsthal Charlottenborg og værkerne på de danske billboards opleve udstillingen i kraft af radiotransmissioner på Radio24syv med instruction pieces fra Yoko Onos udgivelse Grapefruit, indrykninger af værker i Ekstra Bladet og Berlingske, toilet piece-værker opsat på toiletter på barer, caféer og butikker rundt omkring i København og ikke mindst mere end en halv million Yoko Ono-frimærker, der i samarbejde med PostNord blev offentliggjort i starten af 2018, og som kan downloades her.

Læs mere om udstillingen her.