Søg

Kunsthal Charlottenborg Biennale

23 jun – 23 jul 2023

Hvad ville kunstnere reklamere for i dag? 2023-udgaven af Kunsthal Charlottenborg Biennale er en undersøgelse af reklamens rum og dets potentiale for kunstnere. Biennalen aktiverer avantgarde-historier om alternative kunstneriske distributionsmetoder og fokuserer specifikt på reklamens visuelle økonomi, hvor værdi konstant konstrueres og cirkuleres.

Kunsthal Charlottenborg Biennale, der er en international kunstudstilling på gader, togstationer og busstoppesteder. Biennalen afholdes hvert andet år med ambitionen om at bringe samtidskunsten ud til endnu flere mennesker i hele landet.

Deltagende kunstnere:

Akeem Smith, Bless (Desiree Heiss and Ines Knaag), CATPC (Congolese Plantation Workers), Eric Andersen, General Idea, Hans-Peter Feldmann, KAWS, Koo Jeong A, Luki von der Gracht, Maja Malou & Esben Weile Kjær, Martine Syms, Minerva Cuevas, Michael Rakowitz, Pippa Garner, Rasheed Araeen, Rosemarie Trockel, Serapis Maritime, Shuang Li, Sungsil Ryu, SUPERFLEX, Tromarama, Yinka Shonibare CBE, Yugoexport/Irena Haiduk.

Kunsthal Charlottenborg Biennale bliver i 2023 kurateret af Hans Ulrich Obrist (f. 1968), der er direktør på Serpentine Galleries i London og Jeppe Ugelvig (f. 1993), der er freelance kurator og blandt andet har stået bag udstillinger i Beijing, Hong Kong, New York og Ramallah ligesom han i 2020 var medkurator på udstillingen Heksejagt på Kunsthal Charlottenborg.

Værkerne på udstillingen vises på landsdækkende reklamepaneler, der gør at 84% af befolkningen vil kunne opleve værker fra udstillingen rundt omkring i landet. Biennalen bygger på Kunsthal Charlottenborgs tidligere landsdækkende udstillinger Yoko Ono – Transmission (2017), It’s Urgent! (2019) og Poet Slash Artist (2021).

Kunsthal Charlottenborg Biennale produceres i samarbejde med AFA JCDecaux. Støttet af Augustinus Fonden, Det Obelske Familiefond og Statens Kunstfond.

Næste